Dark Hetalia
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Jeśli się nie boisz... Zapraszam w środek zimnego ognia.
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

Share
 

 Punkty/kody

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 

Czy chcesz wprowadzenia statystyki zamiast kodów i punktów?
Punkty/kody
Punkty/kody Vote_lcap0%Punkty/kody Vote_rcap
 0% [ 0 ]
Statystyka
Punkty/kody Vote_lcap100%Punkty/kody Vote_rcap
 100% [ 4 ]
Wszystkich Głosów : 4
 

AutorWiadomość
Gość
Gość



Punkty/kody Empty
PisanieTemat: Punkty/kody   Punkty/kody EmptySob Lip 13, 2013 9:32 pm

Zmiana kodów i punktów (które były dotychczas nieużywane) na statystyki rozwoju postaci.
Skoro już padł ten temat w reformach chciałbym aby gracze wypowiedzieli się czy są za tą zmianą czy nie.
Powrót do góry Go down
Litwa
Dowódca sekcji
Dowódca sekcji
Litwa

Liczba postów : 340
Join date : 12/11/2012
Stolica : Vilnius

Punkty/kody Empty
PisanieTemat: Re: Punkty/kody   Punkty/kody EmptyNie Lip 14, 2013 12:37 am

Statystyka jest o wiele bardziej skomplikowanym systemem. Z jednej strony wprowadza większy ład i motywuje do działania, jednak nie chcę byś zbytnio się przemęczał. Zagłosuję za statystyką, ale jedynie wtedy, gdy przyrzekniesz, że weźmiesz kogoś do pomocy i w czasie jej prowadzenia będziesz dużo spał i zdrowo się odżywiał. Potrzebujemy zdrowego i silnego administratora, a nie zombie siedzące nad skomplikowaną statystyką. Lepiej mieć nudne kody i żywego Niemca niż trudną statystykę i nazizombie.
Powrót do góry Go down
http://hetalia-bad-trio.blogspot.com
Go??
Gość



Punkty/kody Empty
PisanieTemat: Re: Punkty/kody   Punkty/kody EmptyNie Lip 14, 2013 12:58 pm

Litwa napisał:
nazizombie.
Ja chcę dodatkową opcję w sondzie "nazizombie"~! Totalnie bym zagłosował. Nazizombie, jeszcze w wydaniu Axa, byłoby zajezacne.

A na poważnie... Ile chcesz wprowadzać stat? Jaki ich rozwój i wpływ na postać? Jakieś klasy postaci? Jak zdobywane będzie doświadczenie, o ile w ogóle będzie?

A wild essay appears...


Kilka moich zbiorczych sugestii będących wynikiem stalkowania innych for:
- siła i zręczność są podstawowymi atrybutami. Inteligencję wprowadzić można w przypadku istnienia magii na forum. Tutaj mogłaby tylko skomplikować, chyba, że wprowadzić ją jako czynnik określający powodzenie skomplikowanych operacji i rzucać kostką 100-ścienną z ilością "szczęśliwych" numerków odpowiadającą ilości pkt inteligencji. Ale to tylko problem by był. Podsumowując, inteligencja wydaje mi się zbędna.
- możesz zajumać część mojej mechaniki z Hetare, zacytuję ją tutaj, coby gracze mieli pełen obraz sytuacji:

Ma zazna osoba napisał:
Siła – określa moc Waszych ataków jak i możliwość podnoszenia ciężkich przedmiotów. 
Zręczność oraz szybkość – określają zdolność do szybciej ucieczki, uników oraz ataków z zaskoczenia.
Obrona oraz pancerz – zdolność parowania ciosów, a także ilość siły ciosu, która może zostać stłumiona
Spostrzegawczość – zauważanie ukrytych pułapek, kluczy, wskazówek
Szczęście – fartem unikasz ciosu, znajdujesz dodatkową wskazówkę, zdołasz się ukryć przed prześladowcą
- Rzeczy wymagające podniesienia będą mieć określony poziom siły potrzebnej do oderwania ich od ziemi. Gdy będziecie próbować przesunąć coś, Wasze pkt siły zsumują się.
- Rzeczy do odnalezienia również będą mieć określony poziom spostrzegawczości potrzebny do ich zauważenia.
- Macie bazowo 100 hp. Gdy spadnie do 0, umieracie. Bazowo regeneruje się o 5 hp / post, lecz przyspieszyć można bandażując rany (+5 hp / post) oraz zażywając leki (+10 hp / post), czyli maksymalnie może Wam wzrosnąć do 25 hp / post.
- Podczas pościgu, MG będzie rzucał dwiema kostkami sześciennymi. Pierwszą dla uciekającego, drugą dla goniącego. Liczba oczek będzie mnożona przez ilość pkt zręczności. Gdy uciekający będzie miał więcej pkt niż goniący, zdoła zbiec. Gdy na odwrót, zostanie pojmany (Przykład – gracz A, mający 4 pkt zręczności, ucieka, a goni go gracz B mający 6 pkt zręczności. Na kostce 1 wyda 5 oczek, wobec tego gracz A ma 4 * 5 = 20 pkt. Na kostce 2 wypadają 2 oczka, więc gracz B ma 6 * 2 = 12 pkt. Gracz A ucieka)
- W przypadku walki sprawa ma się podobnie. Dla atakującego liczą się pkt siły, dla broniącego się – pkt obrony i pancerza.  Losuje się również dwukrotnie kostką sześcienną, po razie dla każdego gracza, i mnoży liczbę oczek przez posiadaną ilość pkt danego atrybutu. Następnie zadane obrażenia oblicza się odejmując od pkt ataku pkt obrony. Gdy liczba wyjdzie ujemna, atak został stłumiony/uniknęło się go (Przykład – Gracz A, mający 7 pkt siły, atakuje gracza B, mającego 5 pkt obrony. Na kostce 1 wypadło 5 oczek, więc gracz A zadaje cios z siłą 5 * 7 = 35 pkt. Na kostce 2 wypadło 6 oczek, wobec tego 5 * 6 = 30 pkt ataku zostało stłumionych przez pancerz/sparowana. Finalna wartość ataku wyniosła 35 – 30 = 5 pkt.
- Pkt szczęścia sprzyjają też zdolności unikania strzał lub potykania się podczas ucieczki. Zależnie od ilości pkt szczęścia do każdej akcji będzie dodatkowy rzut kostką określający jej powodzenie. Np. jeżeli gracz ma 5 pkt szczęścia, jego szansa na uniknięcie strzału wynosi  5%, czyli wykonany będzie rzut kostką 20-ścienną z losowo wybraną „szczęśliwą” liczbą. Pech jest liczony odwrotnie. Jeżeli gracz na 3 pkt szczęścia, szansa przewrócenia się sprawdzana jest rzutem kostką 100-ścienną z 3 losowymi liczbami.

Oczywiście, jest to tylko mocny zarys, wymaga dopracowania i wygładzenia. Można wprowadzić kostki dodawane na końcu postu (w Panelu masz taką możliwość, Modules -> Dice Roll, ostatnio znalazłem, ba, nawet dowolna liczba ścianek jest, sam ją określasz), tyle, że wtedy musiałby był kategoryczny ZAKAZ edytowania postów, bo to zmienia wartości na kostkach.

Dalej, zakładając, że wprowadzone będą lvle.

Widywałem metody lvlowania postaci bazujące na doświadczeniu z Polowań/Przygód. Nie jest to zły pomysł, tyle, że wtedy na forum były osobne podkategorie odpowiadające za polowania, eventy, wojny, etc, a fabuła była zgoła inna niż tutaj. Wobec tego można by to zaadoptować i nieco zmienić na potrzeby Darka. Jak ja to widzę?
- doświadczenie za udaną misję - przede wszystkim. Na moje oko jakieś 30-60 pkt doświadczenia
- jeżeli wdasz się w wojnę między organizacjami, doświadczenie za wygraną - rózwież koło 20-40 pkt
- jeżeli jesteś po stronie Diabła, doświadczenie za wprowadzanie zamętu - 2-5 pkt, za zabójstwa - 4-6 pkt, za przerwanie i doprowadzenie do niepowodzenia czyjejś misji z własnej woli - 10-15 pkt
- jeżeli jesteś po stronie Boga - za pomoc/uleczenie/wsparcie innej osoby - 2-5 pkt, za przerwanie czyjejś walki - 4-6 pkt, za bezinteresowną pomoc w misji - 10-15 pkt
- na 1 lvl trzeba by było np. 60 pkt doświadczenia. Na każdy kolejny lvl 150% wartości doświadczenia z poprzedniego lvla, czyli:
1 lvl - 60
2 lvl - 1,5 * 60 = 90
3 lvl - 1,5 * 90 = 135
4 lvl - 1,5 * 135 = 202,5 ALE moim zdaniem powinno zaokrąglać się w górę, czyli 203
- doświadczenie i statystyki byłyby jako pola w profilu możliwe do edycji tylko przez MG. Żaden gracz nie miałby możliwości majstrowania przy swoich statystykach
- Mistrz decydowałby ile expa postać zdobywa po danej akcji. Zależałoby to od wykonania, długości postów, czystości akcji, poniesionych strat własnych i przeciwnika, etc
- Po każdym poziomie gracz dostawałby określoną ilość np. 3 pkt do rozdzielenia między statystyki i poinformowania o tym MG
- Pytanie moje brzmi: czy gracz traciłby doświadczenie? Np za śmierć? Lub gdyby ktoś po stronie Diabła pomógł innej osobie, a ktoś po stronie Boga skazałby drugiego gracza na przegraną (pozwalając mu na ten przykład spaść z urwiska czy coś)?

Ewentualnie, gdy nie chcemy bawić się w lvle:
Gracz dostawałby po każdej udanej akcji 1-2 pkt do rozdzielenia między statystyki. Prosto i bez udziwnień.

Teraz kwestia - czy pkt zdobyte do tej pory zamieniamy na pkt atrybutów jakie gracz może rozdzielić między staty, czy zaczynamy z bazową ilością np 30 pkt, coby zachować równość? W końcu chyba pkt naliczane są... Za posty...? Nie wiem, nie ogarniam tego na ten moment, więc nie będę tutaj nawet snuł dywagacji nt równości i sprawiedliwości na forum, bo mi się nie chce tyle myśleć.

Dodatkowo jeszcze broń... Trzeba by w takim systemie sklasyfikować broń palną/białą, etc. Ile one zadają obrażeń, doliczanych dodatkowo do obrażeń bazowych zależnych od siły. W końcu wiadomo, że jak uderzysz pałką, to mniejsze będą obrażenia niż jakbyś ciął mieczem, bo dochodzą jeszcze rany cięte. Taki tylko random przykład.
A także ewentualny pancerz. W końcu nikt nie rusza na wojnę ubrany w sukieneczkę. W dzisiejszych czasach mamy drelichowe kaftany, kamizelki kuloodporne, etc. To też przydałoby się uwzględnić, coby były równe szanse i do obrony, i do ataku.
A także określić maksymalną ilość noszonej broni, liczba naboi zapasowych, etc. W końcu nie chcemy tutaj chodzącego magazynu ani żywego Terminatora.

Można, lecz nie trzeba, uznać, że przynależność do strony Boga lub Diabła daje pewne bazowe bonusy. Mianowicie ktoś po stronie Diabła miałby zwiększony atak (np o te 2 pkt siły), a po stronie Boga - obronę (też o te 2 pkt) lub życie (o 5 pkt). Jest to akurat spostrzeżenie z gier MMO, takie tylko luźne...
Neutralni mają problem w tym systemie.

Oczywiście, nie chcąc już tutaj kombinować z walutą, sklepami, dodatkowymi artefaktami dawanymi za udane misje, modyfikatorami broni i pancerza, amuletami, etc.
To, co tutaj macie, to średniouproszczony schemat mechaniki przekształcony tak, coby względnie pasował na Darka.
Plus jest taki, że nie wymaga użycia Excela, jak moja niektóra wcześniejsza mechanika :E

To by chyba było na tyle. Żem się rozpisał, mam nadzieję, że z sensem i cokolwiek z tego zrozumieliście.
Powrót do góry Go down
Sponsored content




Punkty/kody Empty
PisanieTemat: Re: Punkty/kody   Punkty/kody Empty

Powrót do góry Go down
 

Punkty/kody

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Zadania, KOD, punkty i mapy

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Dark Hetalia ::  :: Informacje od użytkowników :: Wasze postulaty-